ترانه طنین

دانلود بهترین آهنگ های ترکی مخصوص رقص

ترانه طنین

دانلود بهترین آهنگ های ترکی مخصوص رقص

  • ۰
  • ۰

حلیل سزایی

حلیل (خلیل) سزایی پاراجیک اوغلو (Halil Sezai Paracıkoğlu) مشهور به حالیل سزایی، از معروف ترین آهنگساز ها و خواننده های ترکیه است. حلیل سزایی همچنین یکی از بازیگران ترکیه بوده و اهل اسکی شهیر (Eskişehir) ترکیه است. حلیل قطعه هایی در سبک جاز (Jazz) و سافت راک (Soft Rock) دارد و در فیلم ها و سریال های زیادی نیز نقش آفرینی کرده است. قطعه عصیان (İsyan) و فیلم مربای انجیر ۱ و ۲ (İncir Reçeli 1 & 2) مشهور ترین آثار حلیل سزایی هستند. وی از سال ۲۰۰۵ فعالیت های هنری خود را شروع کرده است و هنوز هم به فعالیت هایش ادامه می دهد.

زندگی حلیل سزایی

حلیل سزایی در تاریخ ۱۶ اوت ۱۹۷۹ در اسکی شهیر ترکیه متولد شد. پدرش نوازنده گیتار باس بود و بعد ها به شغل حسابداری پرداخت و مادرش معلم بود. خانواده پدرش اصالتا اهل روستای پاراجیک در استان پازارجیک بلغارستان بوده اند و نام خانوادگی اش نیز از همین روستا گرفته شده است. سزایی در سال ۲۰۰۳ از کنسرواتوار دولتی آنکارا، دانشگاه حاجت تپه در رشته تئاتر فارغ التحصیل شد. حلیل در سال ۲۰۱۵ با زهرا کایا (Zehra Kaya) ازدواج کرد ولی این زوج پس از ۱۵ روز به دلیل اختلافاتشان از همدیگر جدا شدند. حلیل سزایی یک برادر بزرگ تر به نام جنک (Cenk) و یک خواهر کوچک تر به نام دویگو (Duygu) دارد. جنک نیز مدتی به عنوان نوازنده و مدل کار کرده است و دویگو پاراجیک اوغلو بازیگر است.

 

آلبوم ها و کلیپ های حلیل سزایی

سزایی از سال ۲۰۱۱ تا کنون پنج آلبوم با نام های در انتظار تو (Seni Beklerken)، به هر حال (Her Neyse)، انتظار تو (Seni Beklemek)، ای عشق (Ey Aşk) و از ارواح عزل (Ervah-ı Ezelden)‌ ساخته است. در آلبوم به هر حال سرهات کاراییغیت (Serhat Karayiğit) نیز حلیل را همراهی کرده است. حلیل سزایی برای ۱۱ قطعه از ألبوم های متفاوتش کلیپ نیز تهیه کرده است. این قطعات عبارت اند از:

باشد (Olsun)، پاییز (Sonbahar)‌ و گریه کرده ایم (Ağlamışız) از آلبوم در انتظار تو
به هر حال از آلبومی به همین نام
انتظار تو از آلبومی به همین نام
آتش (Yangın Var)، ماه کامل (Dolunay)، نیست (Yok)، عجیب (Garip) از آلبوم ای عشق
برای کسانی که می شنوند و نمی شنوند (Duyanlara Duymayanlara) و برو (Git) از آلبوم از ارواح عزل

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • محمد شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی