ترانه طنین

دانلود بهترین آهنگ های ترکی مخصوص رقص

ترانه طنین

دانلود بهترین آهنگ های ترکی مخصوص رقص

  • ۰
  • ۰

احمد کایا
Ahmet Kaya
خواننده و آهنگ‌ساز مشهور ترکیه ای

احمد کایا را می‌شناسید؟ احمد کایا خواننده و آهنگ‌ساز مشهوری است که در زمینه موسیقی سنتی، حماسی و اعتراضی در ترکیه فعالیت می‌کرد. البته او خودش دوست نداشت کارهایش اعتراضی نامیده شوند.

این خواننده محبوب در طی دو دهه ( ۱۹۸۰ – ۲۰۰۰ ) آلبوم‌ها و کنسرت‌هایی بی‌نظیر داشت و روز به روز بر تعداد طرفدارانش افزوده می‌شد. با وجود اینکه احمد کایا در سال ۲۰۰۰ درگذشت، اما از محبوبیت او کاسته نشد و احمد، همچنان یکی از خواننده‌های محبوب کشور ترکیه است.

بیوگرافی احمد کایا

احمد کایا در تاریخ ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۷ میلادی ( ۶ آبان ۱۳۳۶ شمسی ) در شهر Maltaya ترکیه متولد شد.
احمد در سن ۶ سالگی شروع به یادگیری ساز باغلاما کرد. این ساز هدیه پدر احمد به او بود. احمد کایا در درس موفق نبود و سال ۱۹۷۲، همزمان با مهاجرت خانواده‌اش به شهر استانبول و منطقه کوجا مصطفی پاشا، ترک تحصیل کرد و شروع به کار در مغازه نوار فروشی، فروشندگی و شاگردی در شغل‌های مختلف کرد.

البته او در مراسم ساز باغلاما نیز می‌نواخت و در مراسمی در دانشگاه بغازیچی استانبول شرکت کرد. در این مراسم او با روهی سو (Ruhi Su) آشنا شد. احمد کایا در سال ۱۹۷۸ به خدمت سربازی رفت و پس از آن، با خانم امینه کایا ازدواج کرد. احمد کایا در سال ۱۹۸۲ پدر شد و اولین فرزندش، Çiğdem به دنیا آمد.

 

اولین آلبوم احمد کایا

این خواننده توانمند پس از تلاش‌های بی‌وقفه و گذر از مشکلات در سال ۱۹۸۴، اولین آلبوم موسیقی خود به نام گریه نکن فرزندم (Ağlama Bebeğim) را منتشر کرد.

یک سال پس از آن نیز احمد، آلبوم دوم خود را منتشر کرد. آلبومی با نام زندگی با درد ها (Acılara Tutunmak). این آلبوم توسط استودیویی به مدیریت سزر باغجان (Sezer Bağcan) منتشر شد. مدیر و صاحبی که مسبب آشنایی احمد با گلتن هایال اوغلو شد.

احمد که به دلیل مشکلات فراوان اقتصادی از همسر اولش جدا شده بود، پس از انتشار آلبوم دومش با گلتن ازدواج کرد. ازدواجی که منجر به آلبوم سوم احمد کایا شد. گلتن اشعاری از نوزات چلیک (Nevzat Çelik) را به احمد داد و آلبوم قطعه شفق (Şafak Türküsü) با شعرهای نوزات و قطعات احمد در سال ۱۹۸۶ منتشر شد. در همان سال آلبوم لحظه‌ای می رسد (An Gelir) نیز توسط این دو هنرمند ساخته شد.

احمد و گلتن در سال ۱۹۸۷ نیز صاحب فرزند دختری شدند که نام او را ملیس گذاشتند.

 

دیگر کارهای او

احمد کایا در سال ۱۹۸۸ آلبوم اعتراض می کنم (Başkaldırıyorum) را منتشر کرد. دو ترانه از این آلبوم توسط یوسف سروده شده‌اند و باقی مربوط به شاعر‌های مشهور دیگر ترک هستند. آلبوم دیگر احمد به نام گل خوشبو (İyimser Bir Gül) نیز در سال ۱۹۸۹ نیز منتشر شد؛ بیشتر اشعار این آلبوم توسط یوسف هایال اوغلو سروده شده.

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • محمد شریفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی